Винарската индустрия и борбата с климатичните промени


Китай ще стане втората страна в света по консумация на вино в стойност до 2020

china_facts

Китай ще стане втората по големина страна в света по консумация на вино в стойност до 2020 г., изпреварвайки Великобритания и Франция, според данните на Vinexpo и IWSR.

Общото потребление на вино в Китай се очаква да нарасне с 40% между 2016 и 2020 г., като създаде пазар на стойност 22 млрд. долара. Но по консумация в обем страната ще остане на пето място.

Това е добра новина за международните винопроизводителите, чийто внос на вино в страната се очаква да скочи до 2020 г. с близо 80%, еквивалентни на 94.5 милиона деветлитрови каси, тъй като бързоразрастващата се средна класа в Китай търси нови напитки от целия свят. През 2016 г. китайският пазар възлиза на 52.7 милиона каси.

Нарастващото търсене на скъпи вина в страната дава тласък за глобалната винарска индустрия, като Vinexpo прогнозира, че 72% от нарастването на световния внос на вино през следващите три години ще се падат на Китай.

Винарската индустрия е отдадена на борбата с климатичните изменения

news_climate

Стъпките, които предприемат отделни винарски компании за подобряване на своето устойчиво развитие заслужават да бъдат аплодирани, но производителите трябва да търсят сътрудничество в тази посока на по-широка регионална база. Това беше един от ключовите изводи, направени от Джон Холдрен, професор по екология в Харвардския университет, който се изказа в рамките на голям дебат по време на първия ден на Vinexpo за това как лозаро-винарската индустрия се справя с измененията на климата.  По думите му подходящите за отглеждане на лозя условия ще се редуцират с 23% до 75% към 2050 г., като по-високите средни температури, горещите вълни, сушата, проливните дъждове, градушките и вредителите ще тестват устойчивостта на винената индустрия.

Мигел Торес, президент на „Бодегас Торес“, посочи, че климатичните промени вече не са на политически дневен ред. Той каза, че нито един от кандидатите на последните избори в Испания не е предлагал начини за справяне с проблема.

Катрин Хол от Hall Wines  в Напа заяви, че въпреки решението на президента Тръмп да напусне Парижкото споразумение за климата, американската винарска индустрия е отдадена на борбата с климатичните изменения. Тя посочи различни инициативи в Калифорния, като проекта Napa Green.

Пазарът на пенливо вино е в подем

champagne

За периода 2010 – 2014 г. световното потребление на пенливо вино се е увеличило с 1.8% в обем, като е достигнало 210.8 млн. каси. Очаква се този растеж да продължи с невероятните 8.7% към 2019, става ясно от данни, съобщени на Vinexpo.

Потреблението извън Франция се е увеличило с 2.4% или 10.9 милиона каси. Този ръст се дължи на Азиатско-тихоокеанския регион, като Австралия и Япония са водещите пазари. На по-малките, като Хонг Конг, Нова Зеландия, Южна Корея и Китай също се наблюдава здравословен растеж.

Потреблението на non-Champagne пенливи вина се увеличава, провокирано от бума на Prosecco в Обединеното кралство. В Германия обаче, която е най-големият пазар в света за тази категория вина, търсенето намалява след поредните години на силен растеж.


Leave a comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *