Новини от Vinexpo 2017


Канадските потребители подкрепят местните винопроизводители

trade_talk

Потребителите в Канада са ангажирани с местната индустрия. Локалните VQA продукти и продуктите International Blend надвишават средните стойности в продажбите при вината, коментира Каролин О’Грейди, заместник-председател „Продукти, продажби и търговия“ на LCBO (Съвет по контрол на алкохола в Онтарио). От чуждите вина канадците предпочитат тези от Калифорния, особено от сортовете Каберне совиньон и Шардоне, както и купажи. Нова Зеландия, със своя фокус върху Совиньон Блан, също заема все по-силни позиции в търсенето на вина в Онтарио. Добрите цени, на които се предлагат испанските вина, ги позиционира успешно, довеждайки до значителни печалби, направени в целия спектър от предложения, отбеляза О’Грейди.

Пенливите вина продължават да бъдат в процес на експанзия. Шампанското и просекото задвижват по-голямата част от този растеж със скъпи марки. Въпреки че пенливите напитки обикновено се пият при специални поводи, данните на LCBO показват, че все повече те се консумират и в ежедневието.

Делът на розетата също расте през последните години. Наред с широкия спектър от класически и достъпни Zinfandels, се търсят все повече по-фини и сложни продукти със силен акцент върху Франция, Испания, Португалия и Онтарио. Наблюдава се и растеж при базираното на Moscato розе и пенливите розета с различни нива на сладост.

Новите опаковки също се приемат добре от потребителите, смята О’Грейди. Чрез bag in boxes и кеновете те получават повече възможности за  избор в зависимост от това как, кога и къде искат да се наслаждават на своите напитки, изтъкна тя.

Любопитни факти за грузинското вино

georgia_figures

Грузия често се цитира като една от страните, които имат право да претендират, че са едни от първите, които произвеждат вино. Ето и актуалната статистика за сектора, според бюлетина на Vinexpo.

  • 30% от виното, което Грузия произвежда за година, се изнася.
  • През първите месеци на 2017 г. Грузия е изнесла 25 милиона бутилки в 41 държави, което представлява увеличение от 64% спрямо същия период на 2016 г.
  • Стойността на този експорт възлиза на 55.5 млн. долара, което представлява увеличение от 58% за същия период през 2016 г.
  • Русия е най-важният пазар за Грузия, там страната е реализирала близо 15 милиона от 25-те милиона изнесени бутилки.
  • Китай е вторият по големина пазар, като износът за полугодието на тази година е нараснал със 160% или 3.3 милиона бутилки, следва Украйна с 2.3 милиона бутилки.
  • По-малките, но бързоразвиващи се пазари за грузинското вино са САЩ, Германия, Беларус, Франция, Азербайджан, Израел, Латвия и Великобритания.
  • Обединеното кралство е внесло 98 000 бутилки вино от Грузия през 2016 г., което представлява увеличение от 28% спрямо 2015 г.
  • В Грузия са засадени 5000 хектара лозя през 2013 и 2014 г.
  • В страната има 200 винарни.

Износът на калифорнийското вино бележи ръст от 78% за последното десетилетие

california

Американският износ на вино, 90% от който се пада на Калифорния, достигна 1.62 млрд. долара през 2016 г., което е нов рекорд. Въпреки предизвикателствата на силния долар, приходите на винарските предприятия са нараснали с 1% спрямо 2015 г.

„Калифорнийският износ на вино расте въпреки силно субсидираните чуждестранни конкуренти и високите тарифи. Нашите търговски партньори по света все повече признават високото качество на нашите вина в отговор на маркетинговите ни усилия да ги популюризираме“, каза вицепрезидентът по международен маркетинг от Wine Institute Линзи Галахър.

Десетте най-големи експортни пазари за калифорнийските вина са пазарът на ЕС, който се изчислява  на 685 милиона долара, следван от Канада – 431 милиона долара; Хонконг – 99 милиона долара; Япония – 87 милиона долара; Китай – 82 милиона долара; Мексико – 24 милиона долара; Южна Корея – 23 милиона долара; Швейцария – 19 милиона долара; Сингапур – 14 милиона долара, и Филипините – 13 милиона долара.

По думите на изпълнителния директор на Wine Institute Робърт П. Кох експортът на вино в Калифорния продължава да отразява тенденцията към „премиумизиране“ с доларова стойност на продажбите на вино, които надхвърлят обема на доставките. „Калифорнийските вина са добре позиционирани за тази тенденция – като ценности, разнообразни стилове и инициативи за опазване на околната среда при производството на вино. В съчетание с емблематичния начин на живот на държавата, новаторската кухня и красивите дестинации, калифорнийските вина продължават да получават внимание от потребителите по целия свят“, изтъкна Кох.


Leave a comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *